phoca_thumb_s_swpslogoMedia i popkultura to nowa specjalność kulturoznawcza w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Amerykańskie seriale telewizyjne, muzyka i seks w popkulturze, podstawy reżyserii czy fotografia to tylko niektóre zagadnienia z programu studiów medioznawczych, które przygotowano z myślą o absolwentach kierunków humanistycznych I stopnia.

– We współczesnym świecie granica między kulturą niską i wysoką powoli się zaciera – mówi dr Mirosław Filiciak, kulturoznawca z SWPS i kierownik specjalności MEDIA I POPKULTURA. – Przekaz medialny stał się siłą napędową działań kulturalnych. Z tej perspektywy, wiedza z zakresu popkultury i mediów, którą posiądą absolwenci specjalności, będzie nie tylko elementem dobrego wykształcenia, ale też pomoże świadomie funkcjonować im w nowoczesnym społeczeństwie – dodaje Filiciak.

Program specjalności MEDIA I POPKULTURA łączy przedmioty kształcące w zakresie zagadnień teoretycznych z kursami rozwijającymi umiejętności warsztatowe, przydatne na dzisiejszym rynku pracy. Przez dwa lata studiów magisterskich na kierunku kulturoznawstwo (specjalność MEDIA I POPKULTURA skierowana jest do absolwentów studiów II stopnia) w ramach blisko sześciuset godzin zajęć specjalnościowych studenci nauczą się reguł przygotowania klasycznego tekstu prasowego, poznają nowoczesne narzędzia służące do zarządzania wiedzą i najnowsze trendy związane z ewolucją internetu. Oprócz kontaktu z medioznawcami i badaczami popkultury, studenci będą spotykać się z praktykami, bezpośrednio związanymi ze światem kultury i mediów.

– Specjalność MEDIA I POPKULTURA ma unikalny w skali kraju program prezentujący najnowsze trendy medialne i przemiany pejzażu kulturowego – dodaje Filiciak. – O sile specjalności świadczy jednak przede wszystkim znakomita kadra naukowo-dydaktyczna, w skład której wchodzą medioznawcy i badacze popkultury, ale także kuratorzy, dziennikarze i twórcy, m.in. prof. Grzegorz Dąbkowski, prof. Wiesław Godzic, prof. Maciej Mrozowski, dr Adam Mazur, dr Mariusz Czubaj czy Paweł Kuczyński – uzupełnia.

Przypomnijmy, że od 2 lat w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej działa Centrum Badań nad Kulturą Popularną, ośrodek badawczy zorientowany na prowadzenie badań zjawisk wchodzących w zakres szeroko rozumianej kultury popularnej. Jego kierownikiem jest dr Mirosław Filiciak. Do tek pory w centrum zrealizowano badania „Telewizja bez telewizorów?" oraz projekt etnograficzny „Młodzi i media".

Gdzie znajdą pracę absolwenci specjalności MEDIA I POPKULTURA? W instytucjach kultury i przemysłach kreatywnych oraz innych sektorach związanych z wykorzystaniem zasobów kulturowych. Ukończenie specjalności może być atutem w ubieganiu się o pracę w mediach. Zdobyta wiedza, kontakty i doświadczenie mogą się też przydać w działaniach prowadzonych w sektorze organizacji pozarządowych.

Więcej o studiach i rekrutacji w SWPS: www.swps.pl.
!-- Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->