phoca_thumb_s_swpsProjektowanie interfejsów, tabletów czy smartfonów, grafika trójwymiarowa, szkolenia w wirtualnej rzeczywistości i psychologia gier komputerowych. To tylko niektóre z przedmiotów, które będą prowadzone w ramach nowej specjalności w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Trwa rekrutacja na psychologię nowych technologii.


Projektant interakcji człowiek-komputer, architekt informacji czy broker informacji to profesje, które odgrywają coraz większą rolę w naszym społeczeństwie. Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu na specjalistów z tych dyscyplin, SWPS uruchamia nową specjalność na kierunku psychologia.

– Studenci psychologii nowych technologii nie tylko zgłębią tajniki psychologii, ale także nabędą kompetencje z zakresu informatyki i nowych technologii – mówi dr Kamila Jankowiak-Siuda, dyrektor Instytutu Neurokognitywistyki i Informatyki Społecznej.

Dr Jankowiak-Siuda twierdzi, że to właśnie psychologowie mogą zrozumieć zastosowania społeczne nowych technologii, a także pomóc określić, jak stworzyć przekaz w wirtualnym świecie, by wywołał on zamierzony efekt poznawczy i emocjonalny. Mogą też pomóc zaprojektować nowe produkty np. interfejsy programów tak, by można było się nimi posługiwać intuicyjnie.

Na specjalności psychologia nowych technologii studenci będą mieli do wyboru jedną z trzech specjalizacji: interakcja człowiek-komputer, komunikacja wizualna lub psychologia społeczeństwa informacyjnego. Przykładowe zajęcia, na które będą uczęszczać to projektowanie aplikacji interaktywnych, budowanie społeczności internetowych, psychologia gier komputerowych, analiza sieci społecznych, oddziaływanie obrazem, multimedialny przekaz informacji, treningi i szkolenia w rzeczywistości wirtualnej, wykorzystanie grafiki trójwymiarowej czy wspomaganie osób niepełnosprawnych z wykorzystaniem nowych technologii.

Absolwenci specjalności znajdą pracę w firmach zajmujących się badaniem i projektowaniem produktów informatycznych, tworzeniem strategii wdrażania rozwiązań opartych o nowe technologie czy prowadzeniem kampanii marketingowych z wykorzystaniem nowych kanałów komunikacji.

!-- Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->